korpai Erika
  • Kezdőlap
  • Bemutatkozás
  • Tevékenységeink
    Pénzügy Humánügy Marketing Jog Szoftverek alkalmazása Praxis kialakítása
  • Publikációk
  • Kapcsolat

Olyan pénzügyi kimutatásokat készítünk, melynek segítségével a praxis vezetője vagy tulajdonosa naprakész információkkal fog rendelkezni minden pillanatban. Mindez nagyban segítheti a munkáját akár a rövid távú tervezésben, de akár egy nagyobb beruházás megvalósítását illetően is. Egy gazdaságos működést kívánó praxis életében ez egy alapvető és elengedhetetlen rész. Nem lehet anélkül felelősségteljes és pénzügyileg megalapozott döntéseket hozni, hogy egy ilyen kimutatás ne állna naprakészen a rendelkezésünkre. Ennek jelentősége eddig is felbecsülhetetlen volt, de a mind gyorsabban változó gazdasági környezet még inkább megalapozza ennek létjogosultságát.

Pénzügy DentopArt

Már az 1 - 2 székes rendelőkben is komoly feladatot jelent, hogy kellő számú és szaktudású orvos és asszisztens dolgozzon. Ezen feladat sokszorozódik, ahogy a rendelő mérete növekedni kezd, és a székek száma szaporodik. Egyre nagyobb feladatot jelent a megfelelő kollégák kiválasztása, foglalkoztatási feltételeik kialakítása, a szükséges dokumentációk elkészítése (szerződések, munkakörik), hatósági lejelentésük. Az ide vonatkozó jogszabályi előírások betartása nagyon sok esetben elmarad a munkáltató részéről, mely egy ellenőrzés alkalmával akár komoly büntetéseket is vonhat maga után. Mindez megellőzhető, ha időben és megfelelően gondoskodunk ezen terület feladatairól. A humánügy másik, igen fontos része azon ösztönző programok kialakítása, melynek segítségével elkötelezetté tehetjük a kollégákat, és hosszútávra biztosíthatjuk a rendelő magas színvonalon történő, zavartalan működését.

Humánügy DentopArt

Az örök varázsszó a praxisok életében, melynek jelentősége igen nagy szeletet képvisel a teendők tortájában. Mint minden területen itt is nagyon nehéz kiválasztani azon szakembert, aki valóban a praxishoz igazított marketing folyamatokat megtervezi, kialakítja és segít a kivitelezésében. Az én elvem az, hogy minden praxis egyedi a maga nemében, s még ha lehet is bizonyos dolgokat sablonizálni, a feladatok jelentős része egyedire szabott kell, hogy legyen, mert egyébként nem lesz hatékony. A marketing is így ilyen terület. Az ami működik az egyik esetében, az nem feltétlenül alkalmazható egy másik helyen. Egészen egyszerűen lehet csak azért, mert a kollégák nem tudnak azonosulni bizonyos részekkel, de ez máris a bukását jelentheti a folyamatnak. Ezért kell nagyon átgondoltan, minden apró részletet figyelembe venni, amikor egy hosszútávú marketing tervet készítünk. Mint mindig itt is a megfelelő szakember kiválasztása lehet a siker kulcsa, amit körültekintően kell végeznünk, hiszen évekre szólhat az együttműködés és a folyamat hatása is.

Marketing DentopArt

A praxisok még mindig nem fordítanak kellő figyelmet erre a területre, melynek sokszor keményen megfizetik az árát. Megszámlálhatatlan terület van, mely esetében az ellátandó feladat szakemberért kiált. Legyen szó bérleti szerződésről, beszállítói megállapodásról, jogdíj témakörről, és hogy a legfontosabbat ki ne hagyjam a munkaügyhöz kapcsolódó szerződések elkészítéséről és felülbírálásáról. Tűnjön bármilyen költségesnek is ez a rész, kihagyhatatlan és megkerülhetetlen egy megfelelő működésre törekvő praxis esetében. Kiemelten fontos, hogy minden esetben az adott terület szakértőjét válasszuk a teendők ellátására, hiszen ez nagyban növeli a sikerességet és költséghatékony is hosszútávon. Gyakorlati tapasztalataim mutatják, hogy egy - egy hiba esetén ennek sokszorosát fizetik meg a rendelők, az kidobott időről már nem is beszélve. Vannak tételek, melyeket nem lehet megspórolni a folyamat során - ez egy ilyen tétel.

Jog DentopArt

A rendelő zavartalan, hatékony és profi működését egy jól kiválasztott szoftver nagy mértékben tudja támogatni. Rengeteg olyan feladatot elvégez a kollégák helyett, melyet korábban papír alapon vezettek, vagy több rendszerben kellett adminisztrálni. Egy jó szoftver használatával töredékére csökkenthető az adminisztrációra fordított idő, vagyis munkaerő szabadul fel, amelyet a páciensek még magasabb színvonalon történő kiszolgálására lehet átcsoportosítani. A szoftver minden platformon (számítógép, laptop, tablet, telefon) azonnali hozzáférhetőséget biztosít, ami szintén óriási segítség egy rendelő életében, amennyiben a páciens központú, hatékony és költségkímélő működésre törekszik. Márpedig ki ne törekedne erre? A megfelelő szoftver kiválasztása és bevezetése a kezdeti időszakban valóban ráfordítást igényel, mind időben, mind pedig pénzben, viszont ez a ráfordítás sokszorosan megtérül akár már rövid távon is a rendelő számára.

Szoftverek alkalmazása DentopArt

Többnyire újonnan induló praxis esetében szokott ez a rész felmerülni, illetve a meglévő rendelő bővítése esetén. A piac elmúlt években történő átrendeződése megmutatta, hogy legyen bármilyen kicsi is egy rendelő, bizonyos szintig folyamatok mentén kell működnie, mert egyébként anyagilag sem működhet gazdaságosan, illetve a fejetlenségből adódó fluktuáció emészti fel szép csendben. Mindezek megakadályozásához pedig szükséges, hogy a kötelező szakmai és eszköz (ÁNTSZ) követelmények mellett praxismenedzsment is működjön a rendelőben. Azt, hogy ez milyen területeket ölel fel és milyen mélységig, ez elsősorban a praxis méretéből adódik, az összes többi befolyásoló tényezőt is figyelembe véve természetesen. Bár ez a praxis életében jelen lévő valamennyi folyamat és feladat esetében elmondható - én is többször említettem már - de ha valahol, akkor itt kiemelten fontos, hogy körültekintően válasszuk ki azt a szakembert, aki hatékonyan, nagy szakmai tapasztalattal tudja segíteni ezt az összetett folyamatot, melynek végén a egy sikeres praxis jön létre. Egy olyan praxis, ahol a folyamatok logikusan, körültekintően vannak felépítve, melyek hatékonyan segítik az egyes területek munkáját és együttműködését és természetesen a páciensek kiemelt figyelemmel, magas szakmai színvonalon történő kiszolgálását.

Praxis kialakítása DentopArt